Thailand - Khao Sok - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Charlotte Joris - WaarBenJij.nu Thailand - Khao Sok - Reisverslag uit Phanom, Thailand van Charlotte Joris - WaarBenJij.nu

Thailand - Khao Sok

Door: Joris / Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

19 Oktober 2017 | Thailand, Phanom

-- Omdat we de maximale capaciteit van foto's overschrijden kun je voortaan de fotos op google photo's bekijken, de link moet je even kopieren en plakken en dan kun je de foto's bekijken. Onder aan het verslag staat de link nog een keer --

Khao Sok dag 1/4 – 14 oktober
Het regende buiten een beetje en we waren allebei ook nog wel aardig duf, omdat het zo vroeg was. We werden vervolgens met zes man en al onze backpacks in een kleine taxi begeleid en deze reed ons naar het reisbureau. Hier moesten we wachten op de bus die ons vervolgens naar Khao Sok zou brengen. Wij werden nog even apart genomen en er werd ons aangeraden om een “vrij prijzige” taxi voor het laatste stuk te regelen (Dit omdat het 8 km lopen was naar het park vanaf de bushalte). Met onze duffe slaapkoppen waren we weer zo dom en goedgelovig om hier ja op te zeggen. Later bij het uitstappen van de bus bleek namelijk dat we eigenlijk voor de tweede keer opgelicht waren hier in Thailand (het stuk met de taxi was namelijk maar 10 minuten lopen…). De schade was gelukkig wel een stuk minder dan de vorige keer.

Eenmaal aangekomen in Khao Sok rond een uur of 11 begon het ook hier te regen en dit werd steeds erger. Zo belandden wij in onze eerste tropische regenbui en daarom zijn wij gaan schuilen bij een leuk Thais eettentje. Hier hebben we een lekker Thais ontbijtje gegeten en vervolgens hebben we een plan de campagne gemaakt. Met behulp van onze app Agoda hebben we gekeken of er nog goede deals in de omgeving waren en uiteindelijk kwamen we uit bij het Nung Resort. Voor nog geen €8 in totaal hadden we hier een bungalow tot onze beschikking. Ondertussen was de regen nog niet minder geworden en hebben we uiteindelijk maar onze poncho’s aangetrokken en zijn we op pad gegaan. Eenmaal aangekomen bij het resort (kleine 5 minuten lopen) kwamen we de vriendelijke eigenaren tegen en hebben we ingecheckt in onze eigen bungalow. We besloten eerst wat te relaxen en te lezen ( het regende toch) en daarna op pad te gaan. Hoelang we gelezen hebben weet ik nog steeds niet, maar ik weet wel dat we pas 3 uur later wakker werden. Blijkbaar hadden we de slaap toch wel nodig na een zware reis.

Na ons “kleine” middagdutje was het droog geworden en wilden we richting het kleine centrum lopen om een aantal zaken te regelen. We hebben alles even opgeruimd in de bungalow en vervolgens alle ramen dichtgedaan. Toen ik het laatste raam wilde dichtdoen werden we echter onaangenaam verrast door een groene kikker. In plaats van de veilige route naar buiten te kiezen koos hij voor onze gezellige bungalow en zodoende stonden wij samen met een wel erg ver springende kikker in een heel klein bungalowtje. Wij (en lees daar vooral Charlotte) hebben eerst nog geprobeerd om de kikker naar buiten te verjagen, maar wederom koos hij het meest onlogische pad. Hierna hadden wij nog heel even het plan gehad om hem te vangen en zo naar buiten te doen, maar dit bleek ook een onbegonnen zaak. Daarom ben ik maar met het schaamrood op mijn kaken richting de twee oude vrouwtjes in de lobby gelopen om te vertellen dat wij een kikker in onze kamer hadden. Hij was ondertussen ook onder het bed gevlucht en wij zagen dan ook geen mogelijkheid om hem naar buiten te krijgen. De twee oude Thaise dametjes kwamen vervolgens bewapend met een rieten bezem onze kant op om ons te verlossen van de kikker. Na een tijdje kijken was de kikker echter nergens meer te bekennen totdat hij ineens weer opdook. Een van de oude vrouwtjes pakte de kikker met de hand en gooide de kikker, begeleid met de woorden ‘bye bye’, naar buiten.
Toen wij deze crisis hadden overleefd was het dan eindelijk tijd om richting het centrum te lopen.

Ons doel was om voor morgen een tweedaagse tour te boeken aan het meer in het park. Hierbij zouden we in drijvende huisjes blijven slapen en van allerlei leuke dingen gaan doen. Daarnaast wilden wij alvast de nachttrein boeken naar Chiang Mai voor wanneer we terug zouden komen vanaf de tour. De plannen zijn echter veranderd tijdens onze zoektocht. De nachttrein werkte niet helemaal mee en we vonden het allemaal ook iets te veel haasten. Daarom hebben we besloten om een vliegticket te boeken (nog goedkoper ook) en twee nachtjes langer te blijven in Khao Sok. Hierdoor hebben we de tijd gevonden om morgen zelf het park te ontdekken en 16 en 17 oktober mee te gaan met de tour. Op 18 oktober vliegen we dan om 15:30 plaatselijke tijd naar Chiang Mai in het Noorden van Thailand.

In de avond hebben we nog een lekkere Italiaanse maaltijd gehad (en nee, geen pizza) en vervolgens zijn we terug gegaan naar ons Resort. Hier hebben we bijna de hele avond in de Lobby gezeten om hier de verhalen van Koh Tao te typen en alles weer up te loaden. Toen het opeens wel weer erg laat werd zijn we naar onze bungalow gegaan om lekker te slapen zodat we morgen fit waren voor een stevige wandeling.

Khao Sok dag 2/4 – 15 oktober
Vandaag hadden we de wekker rond 9:00 uur gezet zodat we genoeg tijd hadden om het maximale uit de dag te halen. Helaas hadden we iets te veel moeite om uit bed te komen en zagen de eigenaren ons pas om iets over 11 in de lobby van het Resort verschijnen. Hier hebben we een heerlijk ontbijtje verorberd (chocolade pannenkoeken en een Amerikaans ontbijt) en gebruik gemaakt van de gratis Wi-Fi. Vervolgens zijn we rond een uur of 1 richting het park gelopen om een mooie wandeling te maken.

Na een druk overleg over welk pad we zouden lopen kozen we uiteindelijk voor mijn optie (Joris) en gingen we op weg. Na een kleine vijf minuten wandelen was het al meteen raak. We zagen voor ons een tweetal mensen naar boven kijken en wijzen en zagen alle bomen daar bewegen. Toen we daar aangekomen waren zagen we de een na de andere aap van boom naar boom vliegen en dat was echt gaaf om te zien. Na een paar minuten te hebben gekeken en aantal filmpjes te hebben gemaakt zijn we verder gegaan aangezien we al een beetje laat waren vertrokken. Op dit pad waren een aantal highlights te zien waaronder een drietal watervallen. Ons doel was om minimaal twee watervallen te bezoeken, maar dit bleek al snel niet haalbaar. De eerste waterval was namelijk een flink stuk van het pad af en daardoor hebben we nummer twee niet meer gehaald. Wel hebben we erg lekker gelopen op een mooi pad door de jungle. Drie uur en een aantal tropische regenbuitjes later kwamen we weer terug bij de ingang van het park en zijn we naar het reisbureau gegaan om onze tour te boeken.

De medewerker van het reisbureau herinnerde er ons nog aan dat we goed moesten nakijken of we geen kleine vriendjes vanuit het park mee had genomen. Lot heeft namelijk iets van 15 jaar geleden hier haar grootste jeugdtrauma opgelopen. Tijdens een wandeltocht met haar ouders en Jasper ging het namelijk enorm regen waardoor ze over met water overlopen paden terug moesten vanuit het park. Eenmaal aangekomen bij de eindbestemming zat Lot onder de bloedzuigers (haar buik en rug zaten helemaal onder). Vanuit dit trauma is waarschijnlijk ook haar fobie voor slakken en wormen voortgekomen. We keken onszelf dus even vluchtig na en de kust leek veilig. Na het boeken zijn we weer naar het resort gegaan om daar lekker te ontspannen.

We zijn hier in de lobby gaan zitten en zijn een aantal spelletjes gaan doen. In Bangkok hadden we een klein setje gekocht waarmee we vier-op-een-rij, dammen en schaken konden doen. Dit setje hebben we er bij gepakt en eerst een paar potjes vier-op-en-rij gespeeld en vervolgens hebben we gedamd ( overall winner: Joris!!). Na deze potjes had ik jeuk aan me knieholte en wilde ik daar gaan krabben. Terwijl ik dit deed voelde ik echter een hele vieze kleverige vloeistof. Toen ik naar mijn hand keek zat deze helemaal onder bloed en ik was dan ook bang dat ik me ergens aan had gestoten. De werkelijkheid was echter een stuk smeriger dan deze gedachte, want op het zelfde moment zagen we een hele vieze dikke bloedzuiger onder onze tafel. De kust was dus toch niet helemaal veilig geweest en een bloedzuiger had zich helemaal volgezogen met mijn bloed. Hierna overwon Lot haar fobie voor even en heeft een aantal mooie filmpjes en foto’s van de bloedzuiger gemaakt. Vervolgens hebben we de zoontjes van de eigenaren even lief aangekeken en zij hebben vervolgens afgerekend met de bloedzuiger (Lees: met de blote hand opgepakt en vervolgens in de fik gestoken).

Na dit voorval hebben we mijn been schoon gemaakt en zijn we door gegaan met onze spelletjes middag/avond. We hadden namelijk ook nog een mooie schaakset tot onze beschikking en het leek ons toch wel leuk om dit een keer te leren spelen. We hebben daarom vervolgens de regels online opgezocht en het onszelf aangeleerd. Toen we uiteindelijk begonnen met het eerste spel bleken we schaken enorm leuk te vinden, omdat er zoveel verschillende zetten mogelijk zijn. Waar Lot erg goed van start ging en de tactisch veel betere beslissingen nam werd het op het eind weer erg spannend. Toen zij echter haar koningin verloor en ik er juist mee naar voren ging kon ik haar uiteindelijk schaakmat zetten. Na het eerste potje wilde we meteen weer door naar het tweede en deze was vanaf het begin zeer spannend. Toen ik uiteindelijk na een aantal minuten Lot wederom schaakmat zette had zij er genoeg van en besloten we te stoppen. Dit is echter zeker niet de laatste keer dat wij zullen schaken deze reis.

Na alle spelletjes hadden we redelijk wat honger gekregen en hebben we wederom een heerlijke Thaise maaltijd gegeten. Na nog even van de Wi-Fi gebruik te hebben gemaakt zijn we op tijd naar onze bungalow te gaan. Hier hebben we nog een verassend leuke detective gekeken (Endavour van mama Jac) en zijn we rond half 12 gaan slapen. Morgen moeten we ons namelijk weer om 8:30 melden bij het reisbureau voor onze 2 day / 1 night Lake Tour en hier hebben we erg veel zin in!

Khao Sok 3/4 – 16 oktober
Vandaag waren we gedwongen om erg vroeg op te staan aangezien we ons om 8:30 uur moesten melden bij onze vriendelijke man van het reisbureau. Het ging ons een stuk beter af dan gisteren en we waren dan ook mooi op tijd op weg naar het reisbureau. Onderweg hadden we erg veel geluk, want we zagen namelijk vlakbij ons resort een hele apenfamilie genieten van hun ontbijt. Vlak naast de weg stond een bananenboom en daar zagen we verschillende apensoorten heen en weer vliegen en er waren zelfs een aantal jonkies. Helaas konden we dit tafereel niet te lang aanschouwen in verband met onze planning. Eenmaal aangekomen bij het reisbureau kregen we een roergebakken ei met toast en een wel heel erg sterke koffie (voor mij dan). Vervolgens werden we opgehaald door een pick-up waarbij in de laadplek een overdekt zitgedeelte was gemaakt voor de passagiers. We zouden eerst nog een aantal mede toeristen oppikken alvorens we richting de pier zouden gaan.

De eerst drie die bij ons achterin stapte waren twee Belgen (Tomas, 44 en Martijn, 40) en onze Thaise gids Jake (leek toen nog een erg timide mannetje). Vervolgens moesten we nog een klein stuk rijden om daar drie Duitse meiden op te halen (Lea, Vanessa en Maythe, allemaal 23 jaar). Met deze drie meiden was de groep compleet en gingen we met een tussenstop bij een plaatselijke markt op weg naar de pier, daar kwamen we toevallig de twee meisjes uit Nijmegen van Koh Tao weer tegen! Tijdens de rit werd al vrij snel duidelijk dat wij met deze twee Belgen een leuke tijd tegemoet gingen. Deze twee Belgen waren broers van elkaar en hebben allebei al veel van de wereld gezien en hadden ook de wildste verhalen. Vooral Tomas, de oudste van de twee, had al van alles gedaan in zijn leven. Zo heeft hij o.a. vijf jaar in Australië, Nieuw-Zeeland en Engeland gewoond en daarbij vooral in het toerisme gewerkt. Martijn was op het moment bezig met een erg lange reis en was al elf maanden onderweg waarin hij ongeveer heel Azië had gezien. Tomas is in Thailand gekomen om zijn broer op te zoeken en het plan van Martijn was om hierna nog zes maanden te reizen. Het waren twee enorme grappenmakers en de rit naar de pier vloog voorbij.

…….. vanaf hier schrijft Charlotte …….

Bij de pier stapten we over op een longtail boat en vaarden we richting onze verblijf. Want een heerlijke, mooie rit was dat! Van het slechte weer wat we bij de andere ingang van Khao Sok hadden was niks meer te zien (dit is namelijk nog steeds Khao Sok, maar het is zo groot dat we een eind moesten rijden voor de ingang bij het meer). Met een zonnetje in onze rug gleden (ongeveer haha) we door het water. Het water van het meer was knalblauw en we werden overal omringd door grote begroeide berg/rotsen. De combinatie van het water, groen en steen zorgde voor een erg indrukwekkend plaatje. Na ongeveer een uur varen bereikten we de huisjes. Dat zag er ook al zo leuk uit, aan de rand van het meer dreven allemaal kleine houten hutjes. Ons leek het wel leuk om in zo’n hutje te slapen! We werden echter richting wat we dachten dat het toilet gebouw was gebracht, dit bleken ook nog slaapplekken te zijn haha. Van binnen zag het wel allemaal hetzelfde eruit dus zo veel maakte het ook niet uit, maar we moesten er wel even om lachen met de rest.

We hadden wat vrije tijd voor de lunch en zo snel mogelijk hebben we ons omgekleed om in het water te duiken. En dat was even lekker als het eruit zag! Na een uurtje spetteren en spateren werden we eruit geroepen voor de lunch. Er was inmiddels ook een tweede groep gearriveerd met, ja hoor, de twee meisjes uit Nijmegen er ook weer bij! De lunch bestond uit verschillende geroerbakte gerechten met rijst en vers fruit, alles smaakte zeer goed. Na de lunch hadden we even de tijd om het eten te laten zakken en ons klaar te maken voor de wandeltocht door de jungle. Joris en ik hadden alleen onze bergschoenen meegenomen, waar we tot nu toe hele tijd een beetje spijt van hadden omdat het stralend weer was en we alleen maar gezeten of gezwommen hadden. Maar misschien kwamen de bergschoenen nu wel goed van pas!

We moesten een klein stukje met de boot varen naar het begin van de wandelroute, al is wandelroute eigenlijk te mooi verwoord. Het was namelijk een klein modderig paadje dwars door de jungle heen. Met glibberen en glijden wisten we ons voort te bewegen. Hier kwamen onze bergschoenen inderdaad goed van pas, want een meisje uit de andere groep had witte gympjes mee en weer een ander meisje voor mij ging om de haverklap onderuit. Maar toen het modderpaadje voor een riviertje stopte moest ik toch even slikken, daar moesten we inderdaad doorheen! Ik vind het absoluut niet erg om nat te worden (juist heel leuk zo’n rivier oversteken) alleen zo waterdicht waren mijn bergschoenen ook weer niet haha. Er vormde zich een mooi plasje in mijn schoenen en de rest van de tocht ging ik met soppende voetjes verder. Wel was de rem om mijn schoenen zo goed mogelijk droog te houden weg. Nu konden we lekker door de modder banjeren, vooral Joris liep overal dwars doorheen. De tocht was erg actief en we moesten soms klauteren en dan weer een steile helling af dalen. Meerde malen moesten we ook door riviertjes heen, sommige met een snelle stroming. Net een soort mini-survivaltocht. Daar bovenop werden we omringt door prachtige natuur, geregeld raakte ik achterop omdat ik weer ergens stilstond om foto’s te maken. Na zo’n anderhalf uur ‘wandelen’ stopten we voor een grot, dat moest ik in ieder geval van de gids aannemen. Door het water kon ik niet zien of er inderdaad een grot was. Toen de gidsen hoofdlampen tevoorschijn haalden en vertelden dat we toch de grot in gingen (dat was namelijk niet zeker vanwege het water in de grot), was ik een erg gelukkig mens. ‘Onze’ gids, Jake, ging voorop, iedereen keek een beetje aarzelend wie hem als eerste achterna zou gaan. Ik had geen problemen om diegene te zijn, stiekem hoopte ik dat met helemaal vooraan lopen ik ook net wat dieper de grot in zou komen.

Via een mini watervalletje klommen we de grot in, daar kwam het water al snel tot onze middel. Door het, behoorlijk koude, water waadden we steeds dieper de grot in. Jake vertelde dat in deze grot niet veel dieren leefden, maar als je nog dieper de grot in ging je vleermuizen had. Dat kon nu echter niet omdat het water te hoog stond. We liepen de grot in totdat we niet verder konden, Jake zei dat we nog wel twee meter ofzo konden lopen maar dat daarna het water ‘over your head’ zou komen. Dit had hij voor het binnen gaan ook al een paar keer op grappige manier verteld ‘the water was over my head, over my head!!’. Sowieso liggen we om de haverklap schaakmat om Jake, hij praat zo apart (in de zin van hele vage zinnen) en lacht zelf zo hard om zijn grapjes dat je wel mee moet lachen.

Na de grot was het tijd voor de terugweg. Ik moest hele tijd al super nodig plassen, dus zag mijn kans schoon om snel een zijpaadje in te duiken voordat we weer vertrokken. Joris wilde net ook gaan plassen toen de rest ons volgde, dit werd het pad wat we nu gingen volgen haha. Pad was het echter niet meer te noemen, op een gegeven moment verdween het gewoon en halverwege lagen meerdere bamboo planten over het pad heen waardoor je er echt op je hurken onderdoor moest (ik dan, Joris moest zowat kruipen). Maar toch bleek het een handig paadje te zijn want we hadden een heel stuk afgesneden vergeleken met de heenweg en het is natuurlijk ook wel leuk om een andere weg terug te gaan. Onderweg was Jake steeds met een steen over een andere steen aan het wrijven, daarbij ontstond er een soort grijze verf. Toen hij hiermee twee strepen op Joris zijn gezicht zette kwam hij niet meer bij. Vervolgens moest natuurlijk iedereen twee strepen op zijn gezicht.

Weer terug bij de boot spoelde iedereen zo goed als het kon de modder van zich af en zijn we weer naar de huisjes terug gevaren. Bij de hutjes had iedereen kort de tijd om droge, schone kleren aan te trekken, behalve ik natuurlijk. Ik meende dat Joris had gezegd dat we alleen extra paar sokken en ondergoed mee moesten nemen (bleek niet zo te zijn haha), dus ik had niks behalve mijn slaapshirt. Na even zoeken vond ik gelukkig nog een trui die ik voor de zekerheid mee had genomen en van een van de andere meisjes kon ik een broekje lenen.

Tijdens onze ‘night safari’ hadden we niet veel geluk, wel zagen we een aapje hoog boven in een boom op verre afstand. Maar verder hebben we geen dieren gestopt. Gelukkig vermaakte Jake ons met zijn verhalen en hebben we een beetje gegrapt en gelachen met de rest van onze groep. Bij terugkomst stond het diner al voor ons klaar, inclusief vis gevangen uit het meer! De vis was verbazingwekkend smakelijk, maar helaas koud. Na even proeven ben ik op de curry overgestapt, die ze speciaal niet zo pittig voor ons hadden gemaakt, nou de stoom kwam me uit de oren! Martijn en Tomas hebben de rest van de vis voor hun rekening genomen.

Na het eten hebben we reisverhalen uitgewisseld met Tomas en Martijn, erg intressant en grappig om te horen wat die allemaal hebben beleefd. De Duitse meiden kwamen met een spelletje aanzetten en we hebben verschillende potjes ‘bonanza’ gespeeld onder het genot van een biertje totdat het tijd was om de mand in te kruipen. Morgen moeten we immer om 06:30 klaar staan voor onze ochtend safari. Bij het toiletgebouw hebben we nog wel een heel bijzonder beest gezien, namelijk een vlinder die net zo groot was als twee handen!!

Khao Sok dag 5/5 – 17 oktober
Lekker uitslapen vandaag, de wekker ging pas om 06:10! Maar wij hadden helemaal bonus want vanaf 5 uur was ik al wakker en Joris zelfs eerder. Martijn snurkte namelijk een klein beetje haha. Ik had tot 5 uur redelijk goed geslapen, maar toen maakte Joris mij per ongeluk wakker, hij zelf lag al een tijdlang wakker. En vervolgens was het proberen in slaap te komen alsof er een kettingzaag naast je oor af ging. We waren niet de enige die er last van hadden, Tomas was vanaf drie uur ’s nachts maar gaan lezen en Martijn zelf was ook meerdere malen van zijn eigen gesnurk wakker geworden en van de porren die hij van Tomas kreeg haha. Met kleine oogjes zaten we ’s ochtends dan ook allemaal aan de veranda.

Om half 7 zouden we vertrekken, maar iedereen was behoorlijk langzaam en zelf vonden we het ook wel lekker om rustig een kopje thee te drinken. Om kwart over 7 vertrokken we daadwerkelijk, onze groep (Tomas, Martijn, Lea, Vanessa, Maythe en wij) in de ene boot en de andere groep (waaronder de twee Nijmeegse meisjes) in de andere boot. In het begin leek het erop alsof het een even succesvolle safari als gisteravond ging worden, maar toen spotte Lea’s scherpe oog wat in de bomen. Jake zette de boot stil en liet hem wat dichterbij drijven. En ja hoor, boven in de boom zagen we een zwart aapje, een gibbon! En niet veel later verscheen er een tweede. Terwijl ze door de boom slingerde werd duidelijk dat de eerste gibbon een kleintje bij zich droeg, een goed begin dus!

Een tijdlang kwamen we niks meer tegen qua dieren, maar we konden onze ogen alsnog uitkijken aan de natuur. Boven de bomen hing een lage mist en uit het water staken allemaal bomen wat voor een mysterieuze sfeer zorgde. Na een tijdje varen keerden we weer om, ik verwachtte niet veel dieren meer te zien omdat het al weer een stukje later op de ochtend was. Maar we hadden geluk! Jake zag wat bomen bewegen en na even turen verscheen er een hele apen familie die af en toe boven de bladeren uit kwamen. Terwijl Jake op volle vaart terug ging spotte Lea’s scherpe oog weer wat. En niet zo maar wat! Op een boom langs de kant zat een hagedis/leguaan in het zonnetje te chillen, vlak langs de waterkant! Dit was wel heel gaaf om te zien en omdat hij langs de waterkant zat konden we hem ook van heel dichtbij bekijken.
Terug bij de hutjes bleek dat we geluk hadden gehad, de andere groep had namelijk helemaal geen dieren gezien. We hadden anderhalf uur relax tijd voor we weer op pad gingen. Joris dook meteen het water in en ik lag een beetje in het zonnetje te genieten. We hoorden ontzettend harde apengeluiden die steeds dichterbij leken te komen. Na even speuren zagen we in de bomentop inderdaad twee gibbon apen! Niet veel later kwam een andere apenfamilie bij onze waterkant het water verkennen. We hoefden dus helemaal niet op safari, de dieren kwamen gewoon naar ons toe haha!

Om half 11 gingen we met de boot terug richting de pier. Maar niet na een ontzettend mooie boottocht langs allemaal rotsen. Ook maakten we nog een korte stop bij een vleermuizengrot (nu dus wel vleermuizen gespot!). En we hebben onderweg lekker gepicknickd bij een eilandje en daar ook nog even heerlijk in het water gelegen.

Weer terug bij de pier stapten we over op de pick-up. Ondanks dat we achterin de laadbak zaten kon ik mijn ogen amper openhouden en dommelde ik steeds weg. Toen mijn hoofd in een keer langs de stang waartegen ik aan leunde schoot schrok ik wel flink wakker, maar toen waren we er ook al bijna. Als eerste zetten we de Duitse meisjes af en daarna werden Martijn, Tomas en wij ook gedropt. We hebben echt zulke leuke twee dagen gehad met onze groep en Jake. Vooral de vele gesprekken met de Belgen en de vergelijkingen tussen de “domme” Belgen en de “Gierige” Nederlanders waren erg grappig. Ook is het leuk om het over de typische dingen van beiden landen te hebben, ditzelfde geldt uiteraard ook voor Duitsland. We hebben het in ieder geval hartstikke gezellig gehad met zijn allen en heel wat af gelachen (o.a. door onze vermakelijke gids Jake).

Terug bij het reisbureautje bracht de reisbureau meneer ons naar het resort wat hij voor ons geboekt had. We hielden ons hart even vast toen ze bungalowtje zeiden, want de meeste bungalowtjes zijn hier niet veel meer dan vier dunne muurtjes en een matras, maar we hadden een heel mooi huisje! Normaal maakt zo’n bescheidenere bungalowtje ook niet veel uit, maar omdat we morgen vliegen en veel vies, nat spul hebben wilden we even alles rustig uitzoeken. Al het vieze, natte spul hebben we ook meteen weg gebracht om te laten wassen. Daarna ben ik mijn nagels gaan doen en is Joris wat verhaaltjes gaan typen. Om half 7 zijn we op zoek naar wat eten gegaan, uiteindelijk bij een klein tentje wat gegeten. En na het eten zijn we bij een barretje wat wezen drinken en internetten. Wel grappig, ze draaiden bijna alleen maar Nederlandse muziek (niet zulke Volendamse muziek hoor, maar beetje de hippe Nederlandse, dans muziek).

Op het slot van de dag werden wij nog opgeschrikt op de terugweg naar onze bungalow door een aantal knallen in de verte. Wij weten nu nog steeds niet wat die knallen precies waren (het leken in eerste instantie wel schoten, maar het had ook vuurwerk kunnen zijn). Het rare was echter wel dat terwijl we de knallen hoorden de stroom uitviel in de gehele straat. Dit werd vrij snel hersteld, maar na een paar seconde viel wederom alle stroom uit. Nu duurde het toch zeker een paar minuten en bleef het donker rondom Khao Sok. Wij besloten uit voorzorg maar rustig naar onze bungalow te lopen en wilden wanneer we daar aangekomen waren gaan genieten van de prachtige sterrenhemel. Toen we echter net rustig wilde gaan kijken sprong weer alle stroom aan en zijn we naar binnen gaan om nog een aantal dingen te doen voor ons reisverhalen. Daarna zijn we snel gaan slapen, want morgen wacht ons weer een reisdag.

Link voor de foto's:

• 02 November 2017 - 19:13

Marga:

Leuk zo'n gezellige groep. Misschien komen jullie elkaar nog n keer tegen.