Vietnam - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Charlotte Joris - WaarBenJij.nu Vietnam - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Charlotte Joris - WaarBenJij.nu

Vietnam - Hanoi

Door: Wiske

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Januari 2018 | Vietnam, Hanoi

Zo na een lange tijd weer een reisverslag. Aangezien we nu aan het kamperen zijn in Australië hebben we tot nu toe nog geen wifi / stroom voor onze laptop gehad. Maar nu zitten we in een shopping mall waar wifi is en daar maken we meteen gebruik van! Het is eventjes geleden, maar hier dan het verslag over Hanoi!

Voor de foto's bijbehorende bij dit verslag:

https://photos.app.goo.gl/6mdtMEiy8zGrR3aH3



Reis naar Vietnam – 28 en 29 November
Wij hebben vanaf vandaag een heuse gastschrijver voor onze blog en hierdoor kunnen wij weer een beetje inlopen. De komende drie weken reist Wiske namelijk met ons mee en zij gaat jullie op de hoogte houden van onze reisavonturen.

Gisteren mijn master thesis na veel ploeteren eindelijk ingeleverd. Als traktatie mag ik eindelijk op reis naar Vietnam! Lot & Joris bezoeken. Zij zijn op het moment vijf maanden aan het backpacken in Zuid-Oost Azië en Oceanië. Mijn reis begon met een treinreis naar Schiphol. Ik ben om 7:15 uur vertrokken vanuit Terborg en ik vloog om 12:45 uur weg richting Hong Kong. De vlucht verliep voorspoedig en ik had ook nog eens drie stoelen tot mijn beschikking. Helaas had ik wel hele erg migraine en heb ik hierdoor vooral breeduit over de stoelen gelegen. Na een elf uur durende vlucht arriveerde ik om 7:00 uur in Hong Kong. Na een kleine vertraging van 25 minuten vertrokken we richting Hanoi en eenmaal daar aangekomen moest ik nog wachten op mijn stempel voor het visum. Na nog iets meer vertraging kon ik eindelijk naar Lot & Joris en die zaten mij al mooi op te wachten.

Ons eerste hotel was al door Lot & Joris geboekt en bevond zich in Hanoi – Old Quarter. De eerste indrukken waren overweldigend. Overal zag je scooters en mensen en was het ook heel erg wennen aan de geur die overal hing. In Old Quarter gingen we vervolgens ook even eten en daarna moest Joris nog even naar de kapper. Vervolgens zijn we een drankje gaan doen in de stad en hebben we een paar potjes gekaart. Aangezien ik een hele nacht had overgeslagen zijn we hierna snel naar de kamer gegaan en viel ik vrijwel meteen in slaap.

Hanoi dag 2 – 30 november
Vandaag was dan eindelijk mijn eerste echte dag vakantie en we wilden vandaag een aantal musea en gebouwen bezoeken. Daarbij wilden we vooral het lichaam van Ho Chi Minh bezoeken, maar eenmaal aangekomen bleek het mausoleum helaas al gesloten. Het bleek namelijk dat dit mausoleum alleen in de ochtend geopend was en al vrij vroeg dicht ging. Vervolgens hebben we onze tocht voorgezet bij een restaurantje om daar onze tijd uit te zitten. Het museum over Ho Chi Minh was namelijk ook nog gesloten en ging pas over een uurtje open. Wij hebben vervolgens rustig door het museum gelopen en zijn van alles over Ho Chi Minh te weten gekomen.

In de middag hebben we nog ergens lekker koffie gedronken en vervolgens zijn we weer terug naar onze kamer gegaan. Aangezien ik een zware reis achter de rug had besloten we om het de eerste twee dagen iets rustiger aan te doen. Wij hebben dan ook even lekker geluierd op onze kamer en zijn later weer op pad gegaan om een hapje eten te scoren. Ons hotel lag erg gunstig gelegen vlakbij de beruchte ‘beerstreet’. We zijn hier dan ook op kleine plastic stoeltjes op de straat gaan zitten en hebben hier wat streetfood besteld. Nadat we ons eten hadden besteld werden we opeens paniekerig naar binnen gebonjourd, omdat de politie eraan kwam. Een hele happening, want alle tafeltjes werden ingeklapt en opgeruimd en wij kregen een plaatsje in het kleine winkeltje toegewezen. Sommige van de eetzaakjes waren te laat met opruimen en de niet opgeruimde tafels en stoelen werden ingenomen door de politie. Het eten was erg lekker en hierna hebben we nog een niet zo lekkere cocktail in dit straatje genomen. Vervolgens zijn we nog een aantal drankjes gaan doen op een dakterras met een paar potjes mex-en (drankspelletje met dobbelstenen) en zijn we nog even de club in gegaan. Daarna weer richting ons hotel voor mijn tweede nacht in Vietnam.

  • 14 Januari 2018 - 11:59

    Jacqueline:

    Ha leuk om nu de avonturen van Wiske te lezen. Zo zit ze nog in de Achterhoek en zo in Vietnam. Inderdaad wel overweldigend volgens mij die eerste indruk van zo'n grote drukke Aziatische stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Hallo allemaal! De komende 5 maanden gaan wij door Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland reizen. Op deze pagina kunnen jullie al onze avonturen volgen. Wij zullen regelmatig reisverslagen, foto's en filmpjes posten! Liefs, Charlotte en Joris

Actief sinds 02 Okt. 2017
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 22879

Voorgaande reizen:

09 April 2019 - 10 Mei 2019

Zuid-Afrika & Namibië

04 Oktober 2017 - 28 Februari 2018

5 maanden backpacken

Landen bezocht: